Lidl on aastaga saavutanud märkimisväärse turupositsiooni ja pannud kaubandussektori palgad kasvama

Möödunud aasta 3. märtsil avas Lidl oma uksed Eestis. Tänaseks on Lidlil Eestis 11 kauplust, millest 6 asuvad Tallinnas, 2 Tartus ning 1 Pärnus, Narvas ja Jõhvis ning ettevõte on loonud Eestis ligi 800 uut töökoha.

02.03.2023 | Tallinn

Lidli esimene aasta Eestis.

“Oleme väga tänulikud, et vaid aastaga on Lidl muutunud paljude Eesti inimeste jaoks esimeseks valikuks igapäevaste toidukaupade ostmisel. Näeme tulevikus ainult positiivseid ja laienemisele suunatud arenguid, mis saavad kinnitust järgmiste Lidli kaupluste avamisega veel sel aastal,” ütles Lidl Eesti juhatuse esimees Maciej Urbanski, lisades, et esimese aastapäeva puhul peetakse Lidli kliente meeles ka õnneloosiga, mille peaauhinnaks on uhiuus BMW.

Turu-uuringufirma Nielsen IQ uuringu andmetel on Lidl saavutanud Eestis ligikaudu 6% turuosast. „Uuringu tulemuste põhjal on pea pooled ehk 49% Lidli külastajatest veendumusel, et just Lidlil on turu kõige madalamad hinnad ning pea sama palju vastajaid (46%) on arvamusel, et Lidl paistab silma heade allahindluste ja sooduskampaaniatega,“ selgitas Nielsen IQ tarbijauuringute juht Baltikumis, Edita Asakaviciene.

Muuhulgas väärtustavad Lidli kliendid poe oma kaubamärkide tooteid, mida üheski teises poes ei leidu. Eesti poekülastajad peavad Lidli puu- ja juurviljade, värske liha ja pagaritoodete valikut üheks Eesti parimaks ning lisaks on Lidl paljude hinnangul parimaks kohaks, kust jäätist osta.

Mitmed majandusanalüütikud on aasta jooksul nentinud, et Lidli tulek on aidanud inimestel kiire inflatsiooniga toime tulla.

Aasta jooksul on Lidli sortimendis märkimisväärselt suurenenud Eestis toodetud kaupade osakaal. Lidl teeb koostööd ligi 30 kõrgetele kvaliteedinõuetele vastava Eesti tootjaga, kellest suurem osa on murdnud end ka Läti Lidli lettidele ning omavad potentsiaali jõuda oma kaubaga ka kaugematele turgudele. Enim Eestis valmistatud toidukaupu leiab Lidli piimatoodete valikust.

Ligi kaheksasaja töökoha ja parimad tingimused

Lidli saabumine viis Eesti jaemüügisektori töötingimused uuele tasemele, millest saavad tänaseks osa ligi 800 Lidl Eesti tiimi liiget nii peakontoris kui ka müügisaalis. Lidl Eesti pälvis hiljuti rahvusvahelise Top Employers Institute’i poolt Top Employer tunnustuse, mis antakse riigi parimate tööandjate hulka kuuluvatele ettevõttele.

Lidl Eesti on töökohaks ka ligi 40 Ukraina sõjapõgenikule, kes on võetud tööle samadel tingimustel, mis kohalikud töötajad ehk ka neid ootab sektori keskmisest kõrgem palk ja mitmesugused muud hüved.

Kõikide Lidli tiimiliikmete jaoks on tagatud ka kvaliteetne töökeskkond ja Lidl on tõstnud ka Eesti kaubandushoonete ehituslikke standardeid. Möödunud aastal avatud Lidli kauplused pälvisid esimeste poodidena Eestis efektiivset energiakasutust ja jätkuvat energiasäästlikku käitumist tunnustava ISO 50001:2018 sertifikaadi.

Ühiskondlik ja kogukondlik panustamine

Lidli üks tähtsamaid põhimõtteid on kogukondade kaasamine ja seega on Lidl Eesti toetanud mitut algatust, mis aitavad panustada loodusliku mitmekesisuse ja kogukonna heaolu tagamisse. Näiteks käib koostöö Tallinna Loomaaiaga, kus Lidl on lumeleopardide vader ja toetab mitmeid haridusliku eesmärgiga projekte. Lisaks teeb Lidl Eesti koostööd Eesti Lasterikaste Perede Liidu ja SOS Lastekülaga, mille kasvandikud saavad jätkata oma haridusteed Lidli stipendiumiga.

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 000 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 31 riigis.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 360 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2021. aastal oli 133,6 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Kategooria


Jaga

Vaata lisa