Schwarzeneggerist Eesti kvaliteedini: kümme fakti Lidli kohta, mida sa enne ei teadnud

Lidli kauplused on olnud Eestis avatud juba 2 aastat ning seetõttu on paras aeg korra vaadata tagasi ja näha, mille põnevaga on Lidl juba hakkama saanud. Selleks oleme kokku pannud kümme põnevat fakti, mis aitavad mõista, kuivõrd põneva ja mitmekülgse ettevõttega on tegemist!

08.03.2024 | Tallinn

Lidl Eesti avamine
  1. Lidli suurel avamispäeval Eestis, 3. märtsil 2022. aastal, tegid uksed lahti esimesed kaheksa poodi. Kauplused avasime tol päeval neljas linnas – Tallinnas, Tartus, Narvas ja Pärnus. Esimesel päeval müüsime üle Eesti kokku 16047 kilogrammi jagu banaane ja kokku küpsetati Lidli poodides 69132 saiakest.
     
  2. Lidli poes töötamine on mitmekülgne ja põnev töö – selles pole kahtlust. Aga fakt on ka see, et ühe vahetuse jooksul saab töötaja ilusasti ka oma “päevased sammud” täis! Keskmiselt teeb üks Lidli poetöötaja vahetuse jooksul ligi 20 000 sammu – pea kahekordne päevanorm! Mõned töötajad on lausa rõõmuga öelnud, et nad on kokku saanud ligi 40 000 sammu.
     
  3. Lidl otsib alati viise, kuidas loodusele tagasi anda. 2023. aastal suundusid Lidl Eesti töötajad jalgupidi Põhja-Eestis asuvasse Jänijõkke ja hakkasid vitstest punutud paunasid vette paigutama. Selle tegevuse eesmärk oli konkreetse jõelõigu looklevamaks muutmine, et parandada aastakümneid tagasi tehtud maaparandustööde tagajärgi. Projekti eestvedaja Eestimaa Looduse Fond on nüüdseks oma kinnitanud, et pärast Lidli talgupäeva on jões liigirikkus arenenud ja tänu Lidli töötajate tegevusele pakub Jänijõgi erinevatele liikidele paremaid elutingimusi.
     
  4. Tee seda ise – seda ütleb Lidli tööriistade kaubamärgi Parkside esindaja, ei keegi muu kui legendaarne Arnold Schwarzenegger. Möödunud suvel haaras Hollywoodi legend mitmes reklaamis enda kätte Parkside’i tööriistad ja motiveeris vaatajaid ise remonti tegema.
     
  5. Käesoleval aastal on Lidl Euroopa jalgpalli meistrivõistluste Euro 2024 ametlik partner. Suure spordisõbrana on Lidl ka Tour de France’il osaleva jalgrattameeskonna Lidl-Trek peasponsor, samuti on Lidl näiteks Euroopa käsipalli meistrivõistluste ametlik värske toidu partner.
     
  6. Paari aasta tagune suvehitt „Pa-pa-pa-parim suvi“ pärineb just Lidli reklaamiseppade sulest. Ent kas sa teadsid, et selle põhjal tehti üle tuhande meemi, mis lendasid TikTokis ja muus sotsiaalmeedias hullumeelselt? Videot on Lidli YouTube’i kanalis erinevate klippide peale kokku vaadatud üle miljoni korra.
     
  7. Mitu Lidli poodi ülemaailmselt kokku on? Lidl haldab umbes 12 200 kauplust üle maailma. Kokku tegutseb Lidl 32 riigis. Ent see pole kõik – Lidli hallata on enam kui 220 logistikakeskust 31 riigis. Ja kui rääkida inimestest – 12 200 kaupluse ja 32 riigi vahel jaguneb ära umbes 360 000 töötajat.
     
  8. Lidli kauplustes kasutatakse 100% rohelist energiat taastuvatest ressurssidest. Kõik Lidli kauplused Eestis vastavad rahvusvahelise EDGE sertifikaadi nõuetele. Esimese jaekaubandusettevõttena Eestis said Lidli kauplused ISO 50001:2018 sertifikaadi, mis tunnustab tõhusat energiakasutust ja jätkuvat energiasäästukäitumist.
     
  9. Eesti oli esimene Lidli riik, kes avas kõik oma kauplused elektrooniliste hinnasiltidega. Lidli töötajad tegid lakkamatult tööd, et tagada hinnasiltide nõuetekohane toimumine. Surve oli suur, ent Lidlil oli igaks juhuks välja töötatud plaan B, kui elektroonilised sildid avamisel ei tööta. Kõikides kauplustes olid paberhinnasildid varuks olemas, aga tänu kõigi kaasatud osakondade pühendumusele ei tekkinud hinnasiltidega mingeid probleeme.
     
  10. Kui Lidl 2 aastat tagasi Eestis esimesed poed avas, leidus siinsete kaupluste lettidel kümnekonna Eesti tootja kaupa. Tänaseks on koostööpartnereid üle 50 ja Lidl Eesti tegutseb järjepidevalt selle nimel, et leida uusi eestimaiseid koostööpartnereid. Tänavu Eesti Vabariigi aastapäeva paiku tuldi välja ka märgisega “Eesti kvaliteet”, mis aitab poekülastajatel kodumaiseid tooteid Lidli lettidelt veelgi mugavamalt üles leida.

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 000 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 31 riigis.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 360 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2021. aastal oli 133,6 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Kategooria


Jaga

Vaata lisa