UURING: üle kolmandiku Eesti elanikest on hiljuti hakanud tegema keskkonnasõbralikumaid tarbimisotsuseid

Enam kui kolmandik ehk 35% Eesti elanikest kinnitab, et on viimastel aastatel oma tarbimiskäitumist keskkonnasõbralikumaks muutnud. Põhjalikumalt mõeldakse oma igapäevaste valikute üle, muuhulgas ka millist poekotti kasutada, selgus uuringufirma Norstat poolt kaupluseketi Lidl tellimusel Baltikumis sel suvel läbi viidud uuringust.

01.09.2022 | Tallinn

Lidli poekott

Lidli poekott

Kui ligi pooled (47%) eestlastest vastanutest kinnitasid, et on alati püüdnud teha keskkonnasõbralikumaid valikuid, siis enam kui kolmandik (35%) kinnitas, et nende harjumused on selles suunas muutunud just viimastel aastatel. Näiteks märkis 63% vastanutest, et külastavad toidupoodi regulaarselt oma ostukotiga ning 40%, et peavad ostukoti puhul oluliseks selle valmistamisviisi ja materjali.

Kuigi enamasti on kõigi kolme Balti riigi tarbijate hoiakud ja harjumused sarnased, siis oluline eristumine on poekoti materjali eelistuses. Eestlaste esimene valik on 49% juhul paberkott, samas lätlastel 48%  ja leedukatel 44% kilekott.

„Meie hinnangul on oluline tõsta tarbijate keskkonnateadlikkust ning me püüame oma kliente igal sammul nõustada ja toetada jätkusuutlike valikute tegemisel. Lidli jaoks on loodussõbralikud lahendused ja ümbertöödeldud materjalide kasutamine väga selge prioriteet, mistõttu on meie poekotid valmistatud vaid ümbertöödeldud materjalidest," rõhutas Lidl Eesti esindaja Katrin Seppel ning lisas, et seeläbi on võimalik kasvatada tarbijate teadlikkust taaskasutatud materjalide keskkonnasõbralikkuse ja eeliste osas.

Just noorte (18-29) seas on Baltikumis enim neid, kes on taaskasutatud materjalidest loodussõbraliku poekoti eest vajadusel nõus ka kõrgemat hinda maksma. Poekoti valikul peab oluliseks selle vastupidavust 89%, mahutavust 74%, keskkonnasõbralike materjalide kasutamist 40% ja ilusat välimust vaid 19% vastanuist.

Küsitluse viis tänavu suvel Eestis, Lätis ja Leedus läbi Norstat. Küsitluses osales kolme riigi peale kokku 3011 inimest ja valim oli esinduslik vanuse, soo, rahvuse ja regiooni lõikes.

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 000 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 31 riigis.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 360 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2021. aastal oli 133,6 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Kategooria


Jaga

Vaata lisa