Uuring: eestlased peavad kanamunade puhul kõige olulisemaks hinda
Kanamunade puhul peab 86% Eesti tarbijatest väga oluliseks või oluliseks nende hinda, veidi alla poole vastanutest jälgib ka munade päritolu ja kanade heaolu, selgub Norstati poolt jaanuaris läbi viidud küsitlusest. Nii globaalselt kui ka Eestis muudab ennekõike munade kättesaadavus üha aktuaalsemaks arutelud tootmiskulude, loomade heaolu ja jätkusuutlikkuse üle.
06.02.2025 | Tallinn
"Kliimamuutused ja kasvav nõudlus keskkonnasõbralikumate valikute järele avaldavad tootjatele täna tõsist survet ning samal ajal otsivad tarbijad tasakaalu madala hinna ja kõrgema kvaliteedi ning eetiliste standardite vahel," võtab tänase olukorra kokku Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo.
Tänase odavaima, ligikaudu 1,50€ hinnaga võrreldes oleks Eesti tarbijad munakarbi eest valmis küll vajadusel rohkem maksma, kuid näiteks kuni kahekordset hinnatõusu oleks valmis kinni maksma vaid 2% vastanutest, samal ajal kui enam kui kaks kolmandikku vastanutest ei ole kümne M/L suuruses muna eest valmis maksma üle 2 euro. "Kuigi paljud tarbijad eelistavad puurivabade kanade mune, tekitab just nende endi seatud hinnapiir tootele siin tõsise vastuolu," nendib Kiviloo uuringu tulemusi kommenteerides ning lisab, et nii ongi täna oluline keskenduda taskukohasemate lahenduste väljatöötamisele ning leida viise toetada tootjaid, et puurivabade kanade munad oleksid tarbijale jõukohase hinnaga.
Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultandi sõnul on Lidl teinud olulisi samme jätkusuutlikkuse suunas. “Oleme seadnud prioriteediks pakkuda 2025. majandusaasta lõpuks oma kauplustes oma kaubamärgiga toodete puhul ainult puurivabade või vabapidamisel kanade mune,” rääkis Kiviloo rõhutades, et üleminek puurivabade kanade munade sortimendile on vältimatu. Ta lisas, et eesmärgi saavutamine sõltub suuresti munade kättesaadavusest Eesti turul.
Lidl Eesti tellimusel küsitles Norstat 2025. aasta jaanuaris, küsitledes 1000 vastajat vanuses 18–74 üle kogu Eesti.
Lidlist
Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja kogu Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 350 kauplust ja enam kui 220 logistikakeskust 31 riigis üle maailma.
Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.
Lidlis töötab üle 375 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.
Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.
Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2023. aastal oli 167,2 miljardit eurot.