Alates 2025. aastast müüb Lidl Eesti ainult puurivabade kanade mune

Järgmisel aastal lõpetab Lidl mitte ainult puurikanade munade müügi, vaid ka nende kasutamise omakaubamärgi toodetes – majoneesis, küpsetistes, pastatoodetes ja paljudes muudes. Praegusel hetkel on juba ligi pooled müüdavad eelpakendatud munad puurivabad ja mitte-puurikanade mune kasutatakse enam kui kahe kolmandiku Lidli kaubamärke kandvates muna sisaldavates toodetes.

28.03.2024 | Tallinn

Lidli pood

"Koos eelpakendatud munadega, mida tarnivad meile kolmandad osapooled, saame öelda, et juba praegu tuleb ligi pool Lidli munavalikust puurivabadelt kanadelt,” rõhutas Lidl Eesti ja Lidl Läti ettevõtte sotsiaalse vastutuse juht Antra Birzule, kelle sõnul on Lidl saanud viimaks arvestatava kindlustunde, et Baltimaade munatööstus suudab varustada piirkonda vähemalt 2. kategooria ehk väljaspool puuri elavate kanade munetud munadega.

Ettevõte esindaja sõnul on Eesti munatootmise sektoris 2. kategooria munadest juba praegu puudus ning nii ei ole ka Birzule hinnangul veel täit kindlust, et vaid puurivabade kanade munade müügile üleminek järgmisel aastal on võimalik nii, et Lidli sortimendis on ainult Eesti tootjate munad.

"Siiski näeme selgelt, et suuremate munatootjate pühendumus ja investeeringud kanade heaolustandardite kasvatamisse, tootmisruumide kaasajastamisse ja rahvusvahelistele nõuete järgimine selgelt vilja kandmas," kinnitas Birzule lisades, et lisaks 2. kategooria munadele leidub 0. kategooria ehk mahepõllumajanduslikult kasvatatud ja vastavalt sertifitseeritud mune, samuti vabapidamisel munetud, kuid kallimaid 1. kategooria mune.

Suuremahuline puurimunade turult kadumine tähendab, et nõudlus väljaspool puuri munetud munade järele kasvab alates 2025. aastast järsult. Seetõttu võib järgmisel aastal tekkida kohalikest puurivabalt munetud munadest märkimisväärne puudus, mis võib kaasa tuua taoliste munade hüppelise hinnatõusu. "Suures plaanis oleme ikkagi optimistlikud ja usume, et Eestil õnnestub "vabade" munade puudust vältida," võttis Birzule teema kokku.

Arvestada tuleb, et munatootjatel pole kerge kogu tootmist lühikese aja jooksul ümber korraldada – uutesse kanakuutidesse tuleb investeerida kümneid kuni sadu miljoneid eurosid; raha kogumine ja hoonete ehitamine võtavad aega; tootmis- ja munemisprotsess peab olema sertifitseeritud vastavalt rahvusvaheliselt tunnustatud kvaliteedisertifikaatidele; vabalt sündinud tibu kasvab juba 5 kuuga korralikuks munakanaks.

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 000 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 31 riigis.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 360 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2021. aastal oli 133,6 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Kategooria


Jaga

Vaata lisa