Lidl suurendab WWF-i abil oma rahvusvahelist pühendumust teadliku toitumise edendamisel

Lidl suurendab oma pühendumust teadliku toitumise edendamisel, viies oma tootevaliku 2050. aastaks veelgi enam vastavusse planeedisõbralike tervislike toitumissoovitustega (Planetary Health Diet – PHD). Võrreldes 2023. aastaga suurendab Lidl 2030. aastaks oma sortimendis taimse toidu, milleks on taimsed valguallikad, täisteratooted ning puu- ja köögiviljad, osakaalu 20 protsenti. Lidl on esimene jaemüüja, kes pakub läbipaistvust kõigi toidugruppide omakaubamärgitoodetes kõigis 31 Lidli riigis. Selleks rakendab Lidl WWF-i metoodikat. Seeläbi võimaldab Lidl oma klientidel teha keskkonnateadlikumaid ja tervislikumaid valikuid.

24.01.2025 | Tallinn

Lidl ja WWF partnerlus

Tulemaks toime ülemaailmsete väljakutsetega, milleks on kliimamuutused, elurikkuse vähenemine ja toitumisega seotud haigused, peame muutma oma toidusüsteemi. Olles märganud neid aktuaalseid probleeme, mõistab Lidl oma vastutust, aidates kaasa ülemaailmse toidusüsteemi ümberkujundamisele ning seades ambitsioonikad eesmärgid kogu oma väärtusahelale. Klientidele jääb alati valikuvabadus, kuid edaspidi on lihtsam teha jätkusuutlikumaid ostuotsuseid. Selle saavutamiseks seab Lidl WWF-i abil oma teadliku toitumise strateegia elluviimiseks senisest suuremad eesmärgid kõigis 31 riigis.

Teadlik toitumine kui tervise- ja keskkonnakaitse alus

Lidl Eesti juhatuse liige Nikola Balaban selgitab: "Selleks, et toita aina kasvavat maailma rahvastikku tervislikult ja arvestada meie planeedi taluvuspiiridega, on ülemaailmse toidusüsteemi ümberkujundamine väga oluline. Lidl on juba aastaid pühendunud selle eesmärgi saavutamisele, tuginedes planeedisõbralike tervislike toitumissoovituste (Planetary Health Diet – PHD) teaduslikule loogikale. Koostöös oma kogenenud partneri WWF-iga soovime tulevikus veelgi suuremat mõju avaldada ning pakkuda oma klientidele pidevalt kasvavat tervislike ja jätkusuutlikumate toodete valikut tavapärase madala Lidli hinnaga.”

Mariella Meyer WWF Šveitsist lisab: „Meil on hea meel, et Lidl pühendub planeedisõbralikele toitumisjuhistele ja kasutab WWF-i jaemüüjatele suunatud taimepõhiste toitumissoovituste metoodikat. See on ülioluline samm, et muuta toidusüsteemi, mis on meie eluslooduse ja liikide kao peamine põhjustaja. Keskendudes rohkem taimsetele valikutele, seab Lidl esikohale nii inimeste kui ka planeedi tervise. Loodame, et see inspireerib ka teisi jaemüüjaid eeskuju järgima ja keskenduma võrreldes loomsete toodetega rohkem taimsetele valikutele.“

Ambitsioonikad eesmärgid taimsetele valguallikatele ja täisteratoodetele

Rahvusvaheline eesmärk suurendada 2030. aastaks taimsete toodete müüki 20% võrra võrreldes 2023. aastaga on osa Lidli vastutustundliku ettevõtluse strateegiast ja toitumiskontseptsioonist. See saavutatakse sihipärase sekkumisega valguallikate, täisteratoodete ning puu- ja köögiviljade kategooriates. Alates 2025. aastast teeb Lidl igal aastal oma edusammudest aruande, muutes andmed avalikult kättesaadavaks. Lidl järgib WWF-i metoodikat teadliku ja tervisliku toitumise propageerimiseks.

  • Valguallikad: suurendame taimsete valguallikate osakaalu Lidl Eesti tootevalikus 10 protsendini 2030. aastaks. Alates 2025. aastast avalikustab Lidl Eesti oma taimsete valguallikate osakaalu igal aastal, et tagada läbipaistvus.
  • Puu- ja köögiviljad: värsked puu- ja köögiviljad on Lidli teadliku toitumise strateegia oluline osa. Lidl jätkab klientidele igapäevaselt värskete toodete laia valiku pakkumist.
  • Täisteratooted: 2030. aastaks on Lidl Eesti eesmärgiks tõsta täisteratoodete osakaalu oma tootevalikus 10 protsendini. Samuti pakume igas asjakohases tooterühmas vähemalt ühte täisteravalikut.  
  • Suurendame taimsete toitude osakaalu 20 protsenti Lidli riikides 2030. aastaks.

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja kogu Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 350 kauplust ja enam kui 220 logistikakeskust 31 riigis üle maailma.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 375 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2023. aastal oli 167,2 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Jaga

Vaata lisa