Eesti tarbijad eelistavad pagaritoodetes värskust ja õiglast hinda

Kuigi must rukkileib on eestlaste toidulaua kindel lemmik, jõuavad meie ostukorvi üha sagedamini ka erinevad saiad, kuklid ja kondiitritooted. Eesti Konjunktuuriinstituudi viimase uuringu järgi ostab pea kolmandik eestlastest küpsetisi kord nädalas, teised kolmandik aga lausa mitu korda nädalas. Valdav osa inimesi eelistab pagaritooteid osta poest. Eestlased peavad ostude tegemisel kõige olulisemaks värskust ja õiglast hinda.

28.08.2025 | Tallinn

Valik Lidli pagaritooteid.

Kui Konjunktuuriinstituudi uuring peegeldab eestlaste laiemat ostukäitumist, siis RAIT Faktum värske analüüs näitab, milline jaekett on suutnud selles kategoorias kõige enam tarbijate poolehoidu võita. 2025. aasta teises kvartalis oli pagaritoodete kategoorias Eesti tarbijate eelistatuim valik Lidl. „Tarbijate rahulolu Lidli pagaritoodetega on stabiilselt kõrge ning see on aidanud Lidli tõsta turuliidriks. Võrreldes sama perioodiga aasta varem on Lidl teinud kategoorias märgatava tõusu – 2024. aasta teises kvartalis paiknes Lidl kolmandal kohal,” tõi uuringu tulemused välja uuringufirma maajuht Kristel Karro.

Lidl Eesti kommunikatsioonijuhi Katrin Seppeli sõnul on ettevõtte tugevuseks igapäevane värskus ja mitmekesisus. „Meie pagaritootete sortiment on lai – lettidele jõuab 70 erinevat küpsetist. Kõik tooted küpsetatakse poodides kohapeal ning värsked saiad, leivad ja saiakesed tulevad ahjust mitu korda päevas,” ütles Seppel. Ta tõi välja, et Eesti klientide kindlad lemmikud on näiteks võicroissant, nisukukkel, puuviljatäidisega pontšik, tume ciabatta ja mini-võicroissant. Lisaks enamlevinud sortimendile on Lidli valikus ka eksklusiivsemaid pagaritooteid, mida mujalt ei leia – näiteks, pretzelid, kõrvitsaseemneleivad või Prantsuse päritolu delikatessid Canneléd ja Pastel de Natad Portugalist.

Värkus ja õiglane hind

Toidukaupade ostuotsuse tegemisel peavad eestlased kõige olulisemaks toidu maitset, värskust ja kvaliteeti. “Ka pagaritoodete puhul on eestlaste jaoks peamiseks kriteeriumiks värskus. Samuti peetakse oluliseks kvaliteeti ja laia valikut,” märkis Karro.

Just värskuse kategoorias saavutas kõige kõrgema hinnangu ka Lidl. “Tarbijale on silma jäänud Lidli sortimendi lai valik ja kvaliteet, nendes kategooriates edestati samuti konkurente,” tõdes Karro. Samas on tema sõnul hinnatõusu taustal olulisele kohale tõusnud soodne hind ja sooduspakkumised. Pagaritoodete hinna osas pidasid tarbijad kõige õiglasemaks samuti Lidlit.

“Uuring kinnitab, et me ei ole saavutanud oma positsiooni ühekordse kampaania või hinnasoodustusega, vaid tänu stabiilsele kvaliteedile, heale tootevalikule ning konkurentsivõimelisele hinnastamisele,” kommenteeris Lidli kommunikatsioonijuht Seppel uuringu tulemusi.

RAIT Faktum on üks Eesti juhtivaid turu- ja avaliku arvamuse uuringute läbiviijaid. Tänavu teises kvartalis läbiviidud ulatuslik Eesti jaekaubandusturu uuring seadis eesmärgiks kaardistada tarbijate ostukäitumist, brändieelistusi ja hoiakuid. Uuringu valim hõlmas esinduslikku läbilõiget Eesti elanikkonnast, võimaldades teha järeldusi üle-eestilisel kui piirkondlikul tasandil.

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja kogu Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 350 kauplust ja enam kui 220 logistikakeskust 31 riigis üle maailma.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 375 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2023. aastal oli 167,2 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Jaga

Vaata lisa