Küsitlus: üle poole eestlastest soovib vähendada soola ja suhkru tarbimist
Eesti inimestest koguni 55% kinnitab, et on huvitatud oma igapäevases toidus soola ja suhkru tarbimise vähendamisest ning samas peab ligi kolmandik selle kohta pakenditel olevat infot liiga raskesti mõistetavaks, selgub Norstati poolt Lidl Eesti tellimusel läbi viidud küsitlusest.
03.07.2024 | Tallinn
"Uuringust võib järeldada, et inimeste huvi tervislikuma toitumise vastu on tõsine ja see on kindlasti üks koht, kus tootjatel ning jaekauplejatel on võimalik omalt poolt tarbijatele appi tulla," kommenteeris tulemusi Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Liis Kiviloo, kelle sõnul on tervislike valikute vastu huvi Eestis küll kõrgem naiste seas (61%), kuid ka meeste hulgas ei ole vastav number väga palju väiksem (49%).
Sel kevadel Lätis läbi viidud sarnasest küsitluses selgus, et huvi suhkru ja soola koguste vähendamisest oma igapäevases toidus on seal veelgi kõrgem ning seda soovib koguni 64% lõunanaabritest.
Tihti võib valikute juures olla takistuseks piisavalt selge informatsiooni puudus, mida kinnitavad ka 65% küsitluses osalenutest, keda paneks selgelt mõistetav etikett kaupluses valikuid tehes eelistama tooteid, mis on suurema toiteväärtusega ja väiksema suhkru-, rasva-, ja soolasisaldusega.
Küsitlusest selgus, et mitmel pool Euroopas kasutatavat Nutri-Score märgist on pakenditel märganud vaid 19% eestlastest samas kui lätlaste seas oli sama näitaja 38%. Nutri-Score märgis annab toote toiteväärtuse info ja mõju tervisele edasi lihtsa viieastmelise tähtedega tähistatud värviskaala abil. Rohelisel taustal A tähendab kõige tervislikumaid ja punasel taustal E kõige ebatervislikumaid valikuid.
“Peame Lidlis oluliuseks klientide suunamist teadliku toitumise ning soola ja suhkru tarbimise vähendamise poole ja tahame Nutri-Score märgisega varustatud toodet arvu lähitulevikus veelgi suurendada, et hõlbustada teadlike toitumisotsuste tegemist,” lisas Kiviloo.
Küsitluse viis maikuu lõpus läbi Norstat. Küsitluses osales 1000 inimest üle kogu Eesti ja valim oli esinduslik vanuse, soo, rahvuse ja regiooni lõikes.
Lidlist
Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja kogu Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 350 kauplust ja enam kui 220 logistikakeskust 31 riigis üle maailma.
Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.
Lidlis töötab üle 375 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.
Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.
Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2023. aastal oli 167,2 miljardit eurot.