Uuring: eestlased on tublid taara tagastajad, kuigi ligi kolmandik ei pea süsteemi rahaliselt motiveerivaks

Eesti inimestest koguni 95% tagastab kasutatud pandipakendid taaraautomaati hoolimata sellest, et ligi kolmandik ei pea praegust süsteemi motiveerivaks, selgus Norstati poolt Lidl Eesti tellimusel läbi viidud küsitlusest.

30.01.2023 | Tallinn

Lidli taaraautomaadid.

Lidli taaraautomaadid.

Küsitlus näitas ka seda, et eestlased väärtustavavad taara tagastamisel masinate kasutamise mugavust ja töövõimekust.
“Eesti inimesed on taara tagastamisel ratsionaalsed ja kohusetundlikud. Kõigist vastanutest 60% leidis, et kuna taaral on rahaline väärtus, siis oleks tühjade pudelite-purkide ära viskamine sisuliselt raha ära viskamine," tõi Lidl Eesti esindaja Katrin Seppel esile peamise põhjuse taara tagastamiseks.


Seppel lisas, et enam kui viiendiku jaoks on esmatähtis just keskkonnasõbralik käitumine ning iga kuues on taara tagastamise harjumuse saanud kaasa juba lapsepõlvest. Nendest, kes taarat ei tagasta, tõid 40% põhjuseks, et saadav rahasumma on liiga väike.


"Ka kõigist vastanutest ei pidanud ligi kolmandik kehtivat tagatisraha süsteemi rahaliselt motiveerivaks. See omakorda muudab veelgi olulisemaks kogu ülejäänud protsessi laitmatu toimimise," rõhutab Seppel, kelle sõnul peavad inimesed taara tagastamisel eriti oluliseks kättesaadavust, kasutusmugavust ja töökindlust.


"Inimeste motivatsiooni tuleb hoida kõrgel. Lidlis saab pandipakendeid tagastada kaupluseruumis ja omalt poolt teeme igapäevaselt ka protsessi mugavuse ja puhtuse nimel märkimisväärseid kulutusi," rääkis Seppel ning lisas, et Lidli taaraautomaate kasutanud inimestest pidas 91% kogemust meeldivaks ja kavatses teenust uuesti kasutada.


Küsitluse viis läbi Norstat. Küsitluses osales 1000 inimest ja valim oli esinduslik vanuse, soo, rahvuse ja regiooni lõikes.

 

Lidlist

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 000 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 31 riigis.

Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.

Lidlis töötab üle 360 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma.

Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.

Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2021. aastal oli 133,6 miljardit eurot.

Pressikontakt

Korporatiivkommunikatsiooni osakond
press@lidl.ee

Jaga

Vaata lisa